Met behulp van AI, of kunstmatige intelligentie, kan de e-commerce-industrie de klantervaring verbeteren door middel van personalisatie, de verkoop aan potentiële klanten verhogen en producten aanbevelen op basis van aankoop- en browsegedrag.
Geef uw klanten de beste gebruikerservaring en genereer meer omzet en winst.
Dit artikel bespreekt hoe kunstmatige intelligentie een revolutie teweegbrengt in de e-commerce-industrie.
- Klantgerichte aanpak
Klanten browsen vaak een tijdje op een e-commerce website, geven het dan op en verlaten de website. Dit gebeurt meestal wanneer klanten niet genoeg relevante productresultaten kunnen vinden. In deze scenario’s kan AI bedrijven helpen met intelligente oplossingen.
Door de zoekresultaten voor online shoppers te verfijnen, te conceptualiseren en uiteindelijk te verfijnen, kan AI e-commercebedrijven helpen het probleem op te lossen. Met behulp van machine learning kunnen subvelden in AI, websites en apps visuele zoekelementen bevatten die de wereld zien zoals klanten die zien. Het kan bedrijven helpen bij het ontwerpen en ontwikkelen van klantgerichte ervaringen met behulp van geavanceerde beeld- en videoherkenningstechnologie.
Op deze manier kunnen e-commercebedrijven een goed klantbehoud behouden.
- Chatbot-ervaring
Heb je ooit zakelijke klantenservice ervaren? Hoe voel je je als een gesprek in de wacht staat en je talloze uren moet wachten voordat je verbinding kunt maken met een menselijke agent? Vervelend? U kunt dan proberen contact op te nemen met het bedrijf via onbeperkte e-mails in de hoop het terug te krijgen, wat meestal minstens 48 uur duurt. Deze problemen resulteren in een slechte gebruikerservaring. Dit geeft Human Powered Live Chat en Artificial chatbots een boost om de klantenservice te verbeteren.
Een chatbot is een computerprogramma dat is gemaakt om gesprekken te voeren via auditieve of schriftelijke middelen om de communicatie te automatiseren en een gepersonaliseerde klantervaring te creëren.
Met behulp van chatbots kunnen bedrijven letterlijk 24×7 klantenservice bieden met gepersonaliseerde aanbevelingen aan hun klanten.
- Identificeer uw doelgroep
AI maakt het ook gemakkelijker voor e-commercebedrijven om leads te genereren. AI-oplossingen voor marketing, sales en CRM kunnen bedrijven helpen bij voorspellende marketing. AI helpt marketeers om aan de behoeften van de klant te voldoen door real-time services en oplossingen voor vragen te bieden. Met AI kunnen bedrijven ook voorspellende mogelijkheden krijgen door de waarschijnlijkheid van een aankoop door een klant te berekenen.
- Interactief platform
AI biedt conversatieplatforms zoals de Amazon Echo of Google Home voor shoppers om hun werk te doen. Met behulp van kunstmatige-intelligentietechnologieën, zoals begrip van natuurlijke taal, kunnen klanten met robotmachines praten om antwoord te krijgen op hun vragen over artikelen.
- Virtuele spiegelervaring
Het is een technische entiteit die zich in software bevindt die door verbindingen is verbonden om menselijk met mensen te communiceren. Met behulp van kunstmatige intelligentie kunnen shoppers kleding virtueel “passen” om te zien hoe ze er in verschillende kleuren uitzien. Lenskart biedt bijvoorbeeld een real-time spiegel waarmee klanten verschillende specificaties op het scherm kunnen uitproberen, waardoor ze een idee krijgen van hoe ze er in het echt uit kunnen zien.
Daarom biedt kunstmatige intelligentie e-commercebedrijven het voordeel dat het de gebruikerservaring verbetert als een virtuele spiegel.